Sanne en de krachtwijzer

Ik ben Sanne (1984), oprichtster van De Krachtwijzer (2014).

Mens zijn-groei-inspiratie-contact-passie-verbinding-op een andere manier kijken-imperfectie-kwetsbaarheid-kind-vrouw-moeder-met beide voeten op de grond.

Dit zijn woorden die beschrijven wie ik ben en wat ik doe en geven mij de mogelijkheid om op mijn eigen binnenwereld te reflecteren. Om uiteindelijk tot bewustzijnsgroei te komen..

”_________
In 2014 richtte ik De Krachtwijzer op. Een school waar bewustzijnsontwikkeling en systemisch werken een grote rol heeft. We kijken hier verder dan het zichtbare. Op een andere manier waarnemen dan alleen met je ogen en oren waardoor er een bron van informatie beschikbaar en bewust gemaakt wordt. Verder ben ik schrijfster van verschillende artikelen en bezig met het schrijven van een boek. Mijn studieachtergrond is SPW, Onderwijsassistent en Pedagogiek. Hierin ben ik ongeveer 7 jaar werkzaam geweest. Later ben ik me op een ander vlak gaan ontwikkelen met een therapeutische insteek waarbij ik een 2 jarige opleiding tot energetisch systeemtherapeut gevolgd heb uitgebreid met 2 verdiepingsjaren waaronder een docentenopleiding energetische (systeem)therapie. Later nog de opleiding Familieopstellingen basis en vervolg vanuit de theorie van Bert Hellinger. 

Schrijven, ontwikkelen en ondernemen zit er van nature vol passie in.

In de 6 jaar waarin ik opleidingen met therapeutisch insteek gevolgd heb, waar ik naast een hoop kennis opdeed, stond het doorleven en verwerken van ervaringen en groeien in bewustzijn centraal. Veelal op systemisch vlak, het familiesysteem en energetische bewustwording vanuit de chakra en aurapsychologie. Eigenlijk staat het vooral voor eigen proceswerk, zelfonderzoek en zelfontwikkeling waar vanuit dat proceswerk veel inzichten ontstaan in je manier van leven, je (beschermings)mechanismen en patronen die uitnodigingen om in beweging te komen om met jezelf en  (onverwerkte) thematieken aan de slag te gaan. En direct een werkwijze leert om andere hierin bij te staan en te begeleiden. Zowel 1 op 1 als met groepen. Deze basis gebruik ik om voor de groep te staan. Verder heb ik een 200 hrs Yinteachertraining afgerond en heb ik een methode ontwikkelt waarin familiesystemisch werk en yinyoga samenkomt. 

Ik ben iemand die een stukje met je meeloopt. Gewoon als Sanne met mijn eigen doorleefde ervaringen maar met kennis als achtergrond die me tot inzicht en bewustzijn hebben gebracht. Zo sta ik ook in mijn school voor mensen. Als iemand die weet hoe het voelt en de dingen innerlijk doorleeft niet als een teacher of leermeester. //www.linkedin.com/in/sanneblomdekrachtwijzer

_____________”

..En die groei is niet voor niks want het geeft mij de mogelijkheid om mijn eigen thema’s in te zetten als kwaliteit en een ander bij te staan. Dat is een van mijn grote drijfveren achter de krachtwijzer.
Dat betekent dus niet dat ik nooit meer moeilijk heb of weer eens flink verdwaal maar geleerd heb om de weg steeds (beter) terug te vinden. En ik geloof dat dat de bodem is. De weg terug naar binnen vinden, jezelf vasthouden als het moeilijk wordt met compassie voor jezelf. Een innerlijk vertrouwen dat het goed is en veilig in jezelf.  Hier zijn, met beide voeten op de grond in verbinding met jezelf op de juiste plek tov je ouders, een manier waarop je écht kan ontvangen. Deze basishouding brengt niet alleen de mogelijkheid om verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen thema’s maar er ontstaat ook echt contact.  Althans dat is mijn eigen ervaring. Ik kan eigenlijk niks spirituelers bedenken. En dat aan je kind voordoen is nog een mooier gegeven ook al hebben die hun eigen rugzakje.

Er worden hier geen oplossingen verteld of aangeleerd maar inzichten, kennis en vanuit ervaring gedeeld waarbij de huidige situatie onder ogen wordt gebracht. Het handelen is ieders eigen verantwoordelijkheid waarbij je zorg kunt dragen voor jouw welzijn. Er wordt hier gehuild maar ook veel gelachen. Het is een aanreiking, een uitnodiging om naar binnen te gaan en anders te kijken, met jezelf aan de slag te gaan en inzicht te krijgen in jouw levenswijze en aangeleerde manieren om je thematieken op je te pakken. Niet alleen vertellen maar een andere kijk, van weten naar gevoelservaring doorleven, daadwerkelijk doen en gaan toepassen.

Bovenstaande heeft in de loop de jaren vorm gekregen door het schrijven van artikelen/teksten, het ontwikkelen van (les)materiaal en in de vorm van lessen/opleidingen waarbij de nodige zelfreflectie van je gevraagd wordt waardoor deze manier ook handvatten en toepasbare vorm krijgt. Nog steeds ben ik hier zelf ook mee bezig zodat het ook veiligheid en een bodem creëert voor groepswerk. Ik heb het wiel niet uitgevonden, maar inmiddels wel mijn eigen auto en hoe ik daarmee kan rijden.

Uiteindelijk besloot ik deze ervaringen ook vast te leggen in mijn boek (in progress) Geef er een naam aan, het gaat erom dat je uiteindelijk vanuit jouw waarheid, kennis en eigen doorleefde ervaring je eigen leraar bent waarbij je door telkens opnieuw verantwoordelijkheid te nemen je jezelf leert dragen in mooie maar ook minder mooie momenten.
Het leven beleeft i.p.v. overleeft.

Ik loop daarin een stuk met je mee, begeleid je wanneer je jezelf helpt waardoor er gelijkwaardigheid ontstaat. We leren daardoor evenveel van elkaar. Leven met imperfectie, kwetsbaarheid en echt contact waardoor je krachtig en met een stevige basis in het leven komt te staan en wanneer gewenst in te zetten in je werk.
Dat is in mijn beleving, ècht leven……

Voel je je geïnspireerd?

Je bent welkom,

Sanne